Tandwiel Lockring Afnemer Bosch E-Bike Middenmotor 2e Generatie Icetoolz
Lockring Afnemer Voortandwiel Bosch Motor 2e Generatie
Lockring afnemer Icetoolz met 8 nokken om de lockring waarmee het voortandwiel op de Bosch motor wordt vastgezet te de- en monteren.
Deze lockring afnemer is geschikt voor de- en montage van de lockring van de 2e generatie Bosch motor. De lockring afnemer is niet geschikt voor het de- en monteren van de lockring van de 1e, 3e en 4e generatie Bosch motor.
De lockring afnemer voor de 3e en 4e generatie Bosch motor kunt u vinden onder Artikel no. FietsParts 3732, voor de 1e generatie Bosch hebben wij geen lockring afnemer in ons assortiment.
Lockring is voor elke generatie Bosch motor anders
De lockring waarmee het tandwiel op de motor wordt vastgezet heeft van de 1e, 2e, 3e en 4e generatie Bosch motor bij elke generatie een andere afmeting. De binnendiameter met schroefdraad van de lockring is bij elke generatie anders en is daardoor alleen geschikt voor de generatie motor die bij de lockring vermeld staat.
Deze lockring afnemer is van het merk Icetoolz M 801
Lees verder op deze pagina hoe u de verschillen in generaties bij de Bosch motoren voor E-Bike kunt herkennen.
Het monteren van de lockring
Deze lockring heeft linkse schroefdraad en wordt dus linksom vastgedraaid en rechtsom los gedraaid.
De afmetingen van de Lockring van de 2e generatie Bosch waarvoor deze afnemer geschikt is.
De afmetingen van deze lockring voor de 2e generatie
- Binnendiameter op schroefdraad: 38mm
- Buitendiameter: 50mm
- Dikte: 8mm
- Aantal nokken voor afnemer: 8
- Afmeting bijbehorende maar niet met lockring meegeleverde O ring: 36 x 1,5
Onder de lockring voor het tandwiel van de Bosch motor moet een O ring worden gemonteerd die er voor zorgt dat de lockring niet los loopt !
Deze O ring wordt niet met een lockring meegeleverd.
De lockringen om het voortandwiel vast te zetten en de O ringen die onder de lockring moeten worden gemonteerd zijn van elke generatie Bosch motor anders van afmeting.
De aangegeven Artikel no. FietsParts kunt u vinden door het nummer in te tikken in het zoekveld op onze webshop, de Artikel no. staan bij het artikel vermeld, meestal onder de prijs.
Meer informatie over Bosch tandwielen is te vinden op onze Adviespagina over Bosch Tandwielen
Een overzicht van de verschillende lockringen en O ringen van de verschillende generaties Bosch motoren.
Lockring voor de 2e Generatie Bosch
- Binnendiameter op schroefdraad: 38mm
- Buitendiameter: 50mm
- Dikte: 8mm
- Aantal nokken voor afnemer: 8
- Afmeting bijbehorende maar niet met lockring meegeleverde O ring: 36 x 1,5
Lockring voor de 3e Generatie Bosch
- Binnendiameter op schroefdraad: 24mm
- Buitendiameter: 42,5mm
- Dikte: 6mm
- Aantal nokken voor afnemer: 8
- Afmeting bijbehorende maar niet met lockring meegeleverde O ring: 19 x 1,8
Lockring voor de 4e Generatie Bosch
- Binnendiameter op schroefdraad: 29mm
- Buitendiameter: 42,5mm
- Dikte: 5mm
- Aantal nokken voor afnemer: 8
- Afmeting bijbehorende maar niet met lockring meegeleverde O ring: 28 x 1,8
Herkenningspunten van de verschillende Generaties Bosch middelmotoren.
Herkennen van welke generatie de Bosch middenmotor is.
De vorm van de Bosch middenmotor aan de buitenzijde is bij elke generatie anders.
Klik HIER voor ons overzicht van de Bosch motoren met daarbij foto's.
Duidelijkste verschillen tussen de verschillende generaties Bosch motoren.
2e Generatie heeft een veel kleiner tandwiel dan de andere generaties.
2 generatie heeft rond de 18 tanden, de 1e, 3e en 4e generatie hebben rond de 38 tanden.
Herkenningspunt bij de 1e, 3e en 4e generatie met de grotere kettingbladen van rond de 38 tands.
Door de crankbout uit de crank te draaien en de buitendiameter van de crankbout op de schroefdraad op te meten is omdat de buitendiameter van de crankbouten bij deze 1e, 3e en 4e generatie motoren telkens anders is simpel na te gaan van welke generatie de motor is.
De buitendiameter van de crankbout op de schroefdraad gemeten van de verschillende generaties motoren met kettingbladen rond de 38 tands is
- 1e generatie ±12 mm
- 3e generatie ±10mm
- 4e generatie ±15mm
Let op ! De 2e generatie heeft een crankbout met dezelfde buitendiameter van ±15mm als de 4e generatie, maar heeft een veel kleiner rond de 18 tands voortandwiel.
Overzicht Generaties Bosch motoren en hun gegevens.
1e Generatie Type motor: Classic Line +
Het begin van de Bosch motor, hiervan zijn een minder aantal geproduceerd, FietsParts heeft van deze 1e generatie Bosch motor geen specifieke 1e generatie onderdelen in het assortiment.
Herkenningspunten:
- Kettingblad: Groot kettingblad (± 38 tanden), kettingblad met BCD 104 (Bout Cirkel Diameter) is altijd met 4 kettingbladboutjes gemonteerd op een spider, de spider heeft een acht kanten passing op de motor.
- Crank en Crankbout: Crank heeft een ISIS passing op de motor, de crankbout heeft een diameter op de schroefdraad gemeten van ± 12 mm.
2e Generatie Type motors: Active Line (ook in 3e Gen.), Performance Line (ook in 3e Gen.), Performance Line Speed (ook in 4e Gen.), Performance Line CX (ook in 4e Gen.).
Herkenningspunten:
- Kettingblad: Klein kettingblad (± 18 tanden)
- Crank en Crankbout: Crank heeft een ISIS passing op de motor, de crankbout heeft een diameter op de schroefdraad gemeten van ± 15 mm.
3e Generatie Type motors: Active Line (ook in 2e Gen.), Active Line Plus, Performance Line (ook in 2e Gen.).
Herkenningspunten:
- Kettingblad: Groot kettingblad (± 38 tanden)
- Crank en Crankbout: Crank heeft een BNI passing op de motor, de crankbout heeft een diameter op de schroefdraad gemeten van ± 10 mm.
4e Generatie Type motors: Performance Line Speed (ook in 2e Gen.). Performance Line CX (ook in 2e Gen.), Cargo Line
Herkenningspunten:
- Kettingblad: Groot kettingblad (± 38 tanden)
- Crank en Crankbout: Crank heeft een ISIS passing op de motor, de crankbout heeft een diameter op de schroefdraad gemeten van ± 15 mm.
- Type Onderdeel
- Lockringafnemer
- Generatie Bosch
- 2e Generatie