Remblokken Schijfrem E-bike Union/Marwi Shimano XTR 2011 Organic Kevlar (Stel)
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Stel een vraag over dit artikel
close

Vraag over een artikel

 

Remblokken Schijfrem E-bike Union/Marwi Shimano XTR 2011 Organic Kevlar (Stel)

Speciale E-bike schijfremblokken met kevlar voor Shimano XTR 2011. Gaan tot wel 50% langer mee en betere en soepelere remwerking dan standaard organische remblokken. Merk Marwi/Union.

€ 11,95 Inclusief BTW

€ 9,88 Exclusief belasting

Omschrijving

Union - Marwi schijfremblokken Shimano XTR 2011 speciaal voor E-bike.

 
De fabrikant Marwi heeft organische schijfremblokken ontwikkeld waaraan kevlar is toegevoegd.
Door het toevoegen van kevlar is de levensduur van de schijfremblokken aanzienlijk verhoogd tot wel 50%, is het probleem van afnemende remkracht door oververhitte remblokken aanzienlijk minder en blijft de soepele remkracht ook bij hogere snelheden behouden.
 
Eigenlijk alleen maar pluspunten.
 
Uiteraard kunnen deze remblokken ook voor andere soorten fietsen dan E-bikes worden gebruikt.
 
Let er wel op dat u remblokken kiest voor het juiste type schijfrem
 
Deze remblokken zijn geschikt voor Shimano XTR 2011.
 
Algemene informatie over schijfremblokken
 
Er zijn verschillende soorten schijfrem blokken.
 
Schijfremblokken bestaan uit hars met een toevoeging van verschillende kunststof deeltjes en bij de gesinterde uitvoering ook verschillende metalen deeltjes.
 
De meest voorkomende remblokken zijn de organische en gesinterde schijfremblokken.
 
Organische remblokken bestaan uit hars met een toevoeging van verschillende kunststofdeeltjes, maken minder geluid maar slijten sneller.
 
Gesinterde remblokken bestaan uit hars met een toevoeging van verschillende kunststof en metalen deeltjes, deze remblokken gaan langer mee en zijn daardoor vaak de oplossing bij vochtige weersomstandigheden. Door de metalen deeltjes is de kans op het veroorzaken van een piepend geluid tijdens het remmen wel groter.
 
Union/Marwi heeft speciale E-bike organische schijfremblokken ontwikkeld waarbij aan het hars niet alleen kunststof maar ook kevlar deeltjes zijn toegevoegd.
 
De schijfremblokken van het merk Union/Marwi die speciaal ontwikkeld zijn voor E-bikes zijn daardoor beter bestand tegen hogere snelheden en door toevoeging van een hoog percentage kevlar is ook de levens duur van deze remblokken veel hoger.
 
Door kevlar in deze organische schijfremblokken hebben deze ook minder last van afnemende remkracht bij hogere snelheden doordat de remblokken oververhit raken, en behouden ze hun soepele remkracht.
 
Let erop dat u nieuwe schijfremblokken altijd goed inremd !
 
Goed inremmen verlengt de levensduur en verbeterd de remwerking van de schijfremblokken aanzienlijk, Inremmen van schijfremblokken moet altijd gebeuren tijdens de eerste rit, ga nooit fietsen met remblokken die nog niet zijn in ingeremd.
 
Wat er gebeurt bij het goed inremmen is het volgende.
 
Door veelvuldig remmen tijdens het inremmen worden de remblokken opgewarmd en wordt het hars van de remblokken zachter, hierdoor kan het zich kan vervormen en aanpassen aan de remschijf waardoor het contact tussen de remblok en de remschijf wordt geoptimaliseerd wat de rem prestaties verbeterd, de levensduur verlengt en ook worden geluiden die geproduceerd worden tijdens het remmen zoals piepen vermindert. Doordat het hars tijdens het inremmen zachter wordt laat ook het hars op de remschijven een dun laagje achter wat ook weer de remwerking positief beïnvloed.
 
Daarom is goed in remmen erg belangrijk !
 
Inremmen is alleen nodig bij schijfremmen, bij bijvoorbeeld velg remmen is dit niet nodig omdat velg remblokken van een ander materiaal zijn gemaakt.
 
Schijf remblokken inremmen doe je als volgt.
 
Laat eerst de rem tijdens het fietsen een heel klein beetje aanlopen, dit doe je door de rem iets ingedrukt te houden maar niet echt te laten remmen, zo worden alle oneffenheden in het oppervlak van de schijfremblokken vlak gemaakt.
 
Na dit kort gedaan te hebben moeten de remblokken worden opgewarmd door inremmen.
 
Het is belangrijk bij het inremmen dat de remblokken goed warm worden zodat het hars zich kan vervormen en ook een laagje kan achterlaten op de remschijf.
 
Goed in remmen doe je eenvoudig door de snelheid te verhogen tot zo'n 25 - 30 km per uur en dan 15 tot 20 keer te remmen tot de fiets bijna stilstaat maar laat de fiets niet geheel tot stilstand komen, op deze manier worden de remblokken goed warm.
 
Rem de voor en achterrem afzonderlijk in, rem bij het inremmen niet met beide remmen dit geeft een beter resultaat.
 

Is er een helling in de buurt waar bergaf kan worden gereden gaat dit allemaal nog gemakkelijker.

Product Eigenschappen
4656
chat Beoordelingen (0)